Na stronie agencji ExplainVisually i blogu Klaudii Tolman (Ryślicielka®) opublikowaliśmy w ostatnich miesiącach kilka artykułów na temat myślenia wizualnego. M.in. w biznesie – listę artykułów na ten temat znajdziecie tutaj.
W tym wpisie dzielimy się jednak innym zagadnieniem… bierzemy pod lupę temat myślenia wizualnego w medycynie.
Jak sprawić, aby ludzie stosowali się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia, lekarzy i farmaceutów?
W artykule znajdziecie:
- multum badań naukowych na temat skuteczności różnych form w przekazywaniu pacjentom informacji;
- przystępne wizualizacje do wybranych fragmentów artykułu;
- przykłady zastosowania myślenia wizualnego w medycynie – także wizualne przykłady;
- krótki poradnik, jak firmy farmaceutyczne, medyczne oraz instytucje mogą pomóc pacjentom skuteczniej przyswajać instrukcje medyczne.
Fragment artykułu:
„Naukowcy Delp i Jones przeprowadzili eksperyment z udziałem 234 osób. Wszyscy uczestnicy byli rannymi pacjentami szpitala. Po wypisaniu mieli się samodzielnie troszczyć o ranę. Od tego, jak skrupulatnie to robili, zależało, czy rana ładnie się zagoi.
Dostali wydrukowaną instrukcję postępowania w dwóch wariantach. Połowa badanych dostała ją w formie tekstu, połowa w formie tekstu z wizualizacjami.”
Myślenie wizualne w MEDYCYNIE – 5 sposobów
W artykule znajdziecie:
- przykłady z zastosowania myślenia wizualnego w życiu codziennych, np. przy porcjowaniu leków na kilka dni;
- mrożącą krew w żyłach historię pana Mariana, który nie zrozumiał polecenia lekarza;
- przykłady zastosowania różnych form myślenia wizualnego medycynie;
- to blog Klaudii, a więc i szczyptę humoru.
Fragment artykułu:
„A ja powiadam: to nadawca komunikatu ma zrobić WSZYSTKO CO W JEGO MOCY, aby się upewnić, że odbiorca przyjął komunikat tak, jak chcieliśmy… Szczególnie, że mamy do czynienia z osiemdziesięciolatkiem po udarze, no ludzie drodzy!
I żeby nie być gołosłowną. Drodzy lekarze, na boga, na matkę ziemię, na pana losa, na najbardziej soczyste bluzgi języka polskiego – błagam Was na wszystko, zanim pęknę z oburzenia:
Dawajcie pacjentom jasne, klarowne instrukcje!”