Choć nic tu od dawna nie opublikowaliśmy, nie próżnowaliśmy. Na stronie agencji ExplainVisually i blogu Klaudii Tolman (Ryślicielka®) opublikowaliśmy w ostatnich miesiącach kilka artykułów na temat myślenia wizualnego.
Dziś dzielimy się artykułami na temat myślenia wizualnego w biznesie.
Myślenie wizualne w biznesie – czym jest, jak działa i jak może pomóc
W artykule znajdziecie:
- sporo przykładów wykorzystania myślenia wizualnego w biznesie, m.in. przez takie firmy jak Santander, Tesla, IKEA;
- powody, dlaczego myślenie wizualne w biznesie jest skuteczne ;
- garść badań, m.in. prof. Richarda Wisemana;
- wypowiedzi praktyków myślenia wizualnego, w tym
- przykłady wykorzystania myślenia wizualnego w różnych działach firmy;
- polecane książki
- przykłady materiałów wykorzystujących myślenie wizualne.
Fragment artykułu:
„W marketingu dużo mówi się o tym, że strona wizualna reklamy jest bardzo ważna. Są całe artykuły o umiejscowieniu i kolorze przycisków, wielkości poszczególnych elementów, kierunku wzroku postaci, itd. Reklamy mają za zadanie szybko i wizualnie przedstawić często skomplikowane funkcje produktów.
Skoro to takie ważne w przypadku reklam skierowanych do klientów, czy myślenie wizualne nie ma szerszego zastosowania w biznesie? To oczywiście pytanie retoryczne – oczywiście, że ma!”
Myślenie wizualne w biznesie: 6 poziomów, które możesz wdrożyć w swojej firmie
W artykule znajdziecie:
- 6 poziomów myślenia wizualnego;
- przykłady zastosowania różnych form myślenia wizualnego w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy;
- wizualizacje i materiały takich firm jak Coca-Cola, Tesla, Enspirion;
- listę rzeczy, o które warto zadbać, gdy zabieramy się za przygotowanie materiałów wizualnych;
- 3 sposoby na wdrożenie myślenia wizualnego w firmie.
Fragment artykułu:
„Jeżeli przygotowujemy dla nich materiały dot. strategii lub produktu, których sami nie chcielibyśmy konsumować, to oni zapewne też się w trakcie wyłączą.
Myślenie wizualne pozwala skompresować przekazywane informacje w krótkie i lekkostrawne pigułki wiedzy. Tak, aby informacja, którą chcemy przekazać, trafiła do adresata, a nie została przez niego odrzucona już na wstępie.”
Notatki wizualne w biznesie. Jak mogą pomóc
W artykule znajdziecie:
- proste wyjaśnienie, czym właściwie jest notatka wizualna;
- przykłady skutecznych notatek wizualnych;
- zalety robienia notatek w biznesie;
- badania Delpa i Jpnesa na temat skuteczności materiałów wizualnych;
- przykładowe notatki;
- 4 kroki, które pomogą Wam samodzielnie zacząć robić notatki wizualne.
Fragment artykułu:
„Już w latach 70. ubiegłego wieku kanadyjski psycholog Allan Paivio przedstawił koncepcję podwójnego kodowania, zgodnie z którą każdą informację ludzie odbierają za pomocą dwóch kanałów – werbalnego, czyli słów, które czytamy lub słyszymy, oraz wizualnego, czyli oglądanych obrazów.”