Myślenie wizualne w biznesie – przydatne wpisy

Choć nic tu od dawna nie opublikowaliśmy, nie próżnowaliśmy. Na stronie agencji ExplainVisually i blogu Klaudii Tolman (Ryślicielka®) opublikowaliśmy w ostatnich miesiącach kilka artykułów na temat myślenia wizualnego.

Dziś dzielimy się artykułami na temat myślenia wizualnego w biznesie.

Myślenie wizualne w biznesie – czym jest, jak działa i jak może pomóc

W artykule znajdziecie:

  • sporo przykładów wykorzystania myślenia wizualnego w biznesie, m.in. przez takie firmy jak Santander, Tesla, IKEA;
  • powody, dlaczego myślenie wizualne w biznesie jest skuteczne ;
  • garść badań, m.in.  prof. Richarda Wisemana;
  • wypowiedzi praktyków myślenia wizualnego, w tym Athanasii Panagiotidi, Aušrinė Balkaitytė, Michela Grootjansa, Elenę Urizar;
  • przykłady wykorzystania myślenia wizualnego w różnych działach firmy;
  • polecane książki
  • przykłady materiałów wykorzystujących myślenie wizualne.

Fragment artykułu:

„W marketingu dużo mówi się o tym, że strona wizualna reklamy jest bardzo ważna. Są całe artykuły o umiejscowieniu i kolorze przycisków, wielkości poszczególnych elementów, kierunku wzroku postaci, itd. Reklamy mają za zadanie szybko i wizualnie przedstawić często skomplikowane funkcje produktów.

Skoro to takie ważne w przypadku reklam skierowanych do klientów, czy myślenie wizualne nie ma szerszego zastosowania w biznesie? To oczywiście pytanie retoryczne – oczywiście, że ma!”

LINK DO ARTYKUŁU

 

Myślenie wizualne w biznesie: 6 poziomów, które możesz wdrożyć w swojej firmie

W artykule znajdziecie:

  • 6 poziomów myślenia wizualnego;
  • przykłady zastosowania różnych form myślenia wizualnego w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy;
  • wizualizacje i materiały takich firm jak Coca-Cola, Tesla, Enspirion;
  • listę rzeczy, o które warto zadbać, gdy zabieramy się za przygotowanie materiałów wizualnych;
  •  3 sposoby na wdrożenie myślenia wizualnego w firmie.

Fragment artykułu:

„Jeżeli przygotowujemy dla nich materiały dot. strategii lub produktu, których sami nie chcielibyśmy konsumować, to oni zapewne też się w trakcie wyłączą.

Myślenie wizualne pozwala skompresować przekazywane informacje w krótkie i lekkostrawne pigułki wiedzy. Tak, aby informacja, którą chcemy przekazać, trafiła do adresata, a nie została przez niego odrzucona już na wstępie.”

LINK DO ARTYKUŁU

 

Notatki wizualne w biznesie. Jak mogą pomóc

W artykule znajdziecie:

  • proste wyjaśnienie, czym właściwie jest notatka wizualna;
  • przykłady skutecznych notatek wizualnych;
  • zalety robienia notatek w biznesie;
  • badania Delpa i Jpnesa na temat skuteczności materiałów wizualnych;
  • przykładowe notatki;
  • 4 kroki, które pomogą Wam samodzielnie zacząć robić notatki wizualne.

Fragment artykułu:

„Już w latach 70. ubiegłego wieku kanadyjski psycholog Allan Paivio przedstawił koncepcję podwójnego kodowania, zgodnie z którą każdą informację ludzie odbierają za pomocą dwóch kanałów – werbalnego, czyli słów, które czytamy lub słyszymy, oraz wizualnego, czyli oglądanych obrazów.”

LINK DO ARTYKUŁU